17 Haziran 2014 Salı

Kilo vermek için motivasyon

Kilo vermek isteyen bir kişinin en çok sorduğu şey de "nasıl motive olurum?" oluyor. Motivasyon, bir işi bitirmede azimli olmak için gereken sabrı sağlayan şey demektir.
Örneğin bir işi bitirmeniz lazım. Uzun bir süreç sonunda bitecekse, yol üstünde bıktığınız anlarda sizi devam ettirecek, pes ettirmeyecek bir şeyler gerekiyor. Bu ise ancak kilo verme motivasyonu ile olur. Eğer dışarı çıkarken stresli oluyorsanız, istediğiniz kıyafetleri giyemiyorsanız bunları motivasyon aracı olarak kullanabilirsiniz. Unutmayın ki kilo verdikçe değişecek ve fit bir görünüme sahip olacaksınız.

İşte çeşitli motivasyon türleri

1- Dış görünüş

Kilo vermek için en önemli motivasyon dış görünüştür. Günümüzde birçok giyim mağazası adeta kilo fazlası olanlara savaş açmıştır. Bütün reklamlar, bütün güzel kıyafet kombinleri zayıf ve fit insanlara göredir. Üstelik kilolu insanlar hep aşağılanmakta ve ufak iğneleme şeklinde olsa da dalga geçilmektedir.
Üstelik psikologlara göre kilolu insanlar "başkaları benim hakkımda ne düşünür" şeklinde düşüncelere kapılmakta ve stresli bir yaşam sürmektedir.

2- Öncesi sonrası fotoğrafları

Motivasyon için internette önce-sonra olarak bilinen before after fotoğraflarına bakabilirsiniz. İnsanlar nasıl değişmiş, nasıl incelmiş diye düşünüp "Ben de yapabilirim" diyebilirsiniz. Bu blogda sizlere kilo verme ile ilgili bilgi ve ipuçları sunmaya çalışacağım.
Ben bu tür fotoğraflara bakmayı çok seviyorum. Çünkü, "onlar yaptıysa ben de yapabilirim" diyebiliyorum.

3-Aşk

Bu tür bir motivasyonunuz varsa çok şanslısınız :))) Çünkü reddedilmektense kilo verip onun karşısına güvenle çıkmak gerekiyor bence. Çünkü unutmayın siz güzel ve yakışıklısınız, sadece birkaç dokunuşa ve değişime ihtiyacınız var!

4- Sağlık

Günümüzde sık sık duyduğumuz hastalıklar var .Mesela şeker hastalığı genellikle kilo fazlası olanlarda ortaya çıkıyor. İç organlar yağ bağladığından iç hastalıkları da oluşabiliyor. Yağlı yiyecekler ise kalp krizine yol açıyor.

Demek ki bizlerin bu tür şeylerden kaçmak, bizimle dalga geçen o akıllılara ders vermemiz gerekiyor. İşte bu sebeple kilo verme yolculuğumuzda asla yılmamalı ve sonuna kadar devam etmeliyiz.

Elbette kolay değil. Bunu biliyorum.Ancak azimli olanlar yolun sonuna ulaşacaktır. Acı çekmeden bazı şeyler kazanılmıyor!

Yazı ile ilgili yorumlarınızı bekliyorum :)